رئیس سازمان سنجش اموزش کشور گفت: فقط یک صفحه از سوالات کنکور روز گذشته منتشر شد که بلافاصله فرد متقلب را شناسایی کردیم.

انتشار یک صفحه از سوالات کنکور روز گذشته /فرد متقلب را شناسایی کردیم

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار  سوالات آزمون سراسری در روز اول این آزمون گفت: دفترچه سوالات منتشر نشده بلکه توانستند از یک صفحه سوالات عکس بگیرند که فرد متقلب شناسایی شد، اگر شناسایی نشده بود شاید از بقیه صفحات هم عکس می‌گرفت.

وی افزود: اگر متقلبان کنکور به هر نحوی سوالات را به خارج از آزمون ارسال کنند، با تدابیر اتخاذ شده، به سرعت شناسایی می‌شوند و به هیچ وجه امکان دریافت پاسخ را ندارند، خیال داوطلبان راحت باشد که حقی از کسی ضایع نمی شود و پلیس فتاو پلیس امنیت نیز سرشبکه های متقلب را دستگیر کرده اند.

از روزهای اول امسال حرف و حدیث‌های کنکوری و تقلب‌ در این آزمون سرنوشت‌ساز جان گرفت، کانال‌های مختلف تلگرامی با انواع و اقسام قیمت‌ها و ابزار تقلب برروی اعصاب داوطلبان و خانواده‌های آنها مانور می‌رفتند و برای راستی‌آزمایی حرف‌هایشان مصداق‌هایی هم نشان می‌دادند. این ابزارها از هندزفری‌های نامرئی شروع می‌شد تا دوربین‌هایی که در زیرپوست قرار می‌گرفت.

روز گذشته نیز تصاویری از دفترچه سوالات کنکور و سپس پاسخ‌های آن در فضای مجازی منتشر شد، این موضوع باعث افزایش استرس داوطلبان کنکور شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.